Siirry pääsisältöön

Reiska kertoo

Yhtäkkiä tuntematon mies moikkaa Berttaa.

- No, mutta hyvänen aika, kukas se täällä? Itse Bertta Joutsasta!
Parrakas pitkätukkainen mies tervehtii Berttaa. Bertta säikähtää hiukan. Ensimmäinen ajatus on, että vieras äijä aikoo aiheuttaa harmia.

- Etkö sinä tunne minua, Bertta Sydänmaa? Minä tein kirvesmiehen hommia siinä teidän kerrostalon alakerran pubissa, kun Gemma laittoi sitä kuntoon.
- Sinä? Mutta se mies ei todellakaan ollut noin hyvin pukeutunut.
Reino Hukkanen naurahtaa ja kertoo olevansa Gemman serkku ja työskennelleensä kirvesmiehenä lomallaan. Oikeasti hän työskentelee jätehuollossa. Lopulta Bertta tunnistaa hänet.
 
 
- Ja arvaahan, Bertta, mitä minä meinaan tehdä seuraavalla pidemmällä vapaallani...? 
Reino Hukkanen kertoo tulevasta hommastaan.
- Mutta en kyllä ole varma mahdunko enää työasuuni, tämä masu kun se tuppaa aina vaan kasvamaan, Hukkanen taputtaa vatsaansa.
 

- Seuraavilla vapaillani minä esitän joulupukkia, kuten olen tehnyt jo monena jouluna. Se on niin upeaa nähdä lasten iloiset ilmeet, kun he tapaavat joulupukin, Reino Hukkanen selittää Bertta Sydänmaalle. 
 

 
- Minä olen jopa vuokrannut poron käyttööni ollakseni uskottavampi.
 
 
Fotos @atelier.tea.o.rama

 

 Lue lisää isoäiti Sydänmaasta

edellinen - seuraava

Kommentit